Priča o učenju sviranja klavira u grupi

Učenje sviranja instrumenta u skupini je jedinstveno iskustvo.

Pokazalo se, naime, kroz eksperimentiranje s različitim modelima podučavanja da se dinamika skupine može jako dobro iskoristiti za brže savladavanje osnova tehnike sviranja kao i teorije glazbe.

Učenje sviranja klavira u grupi…
…zasnovano na originalnom pristupu američke Hal Leonard škole, kao i radu profesorice Minje Kuzmanić koja je osmislila i skladala dječju glazbu i tekstove u svojoj Klavirskoj početnici, ova metoda koristi tu metodologiju kroz model skupnog muziciranja.
Važno je napomenuti da ova metoda funkcionira slično orkestru, dakle koristimo nekoliko klavira na kojima djeca istovremeno vježbaju tako da nema praznog hoda.
Suvremeni električni klavir omogućava stišani ton i sviranje sa slušalicama, što je također potrebno u nekim fazama rada.

Prednosti rada u malim skupinama

  • – Igra
    Djeca rad u skupini doživljavaju više kao igru pa uživaju u takvom obliku rada i doživljavaju ga na puno opušteniji način.

  • – Motivacija i samopouzdanje
    Ovakav oblik učenja s lakoćom se prihvaća jer se kod djeteta spontano stvara mentalni stav da je svaki element lako izvediv budući da ga izvode i druga djeca, čime se smanjuje pritisak na pojedinca i nestaje „zid“ koji inače prirodno postoji između odrasle osobe – učitelja i djeteta – učenika.

  • – Fokus i koncentracija
    U uvjetima kada jedan element (npr. određeni pokret rukom – staccato) uvježbava skupina djece istovremeno, to je poput plesa, svi su pojačano fokusirani i motivirani za savladavanje tog elementa uz poticajnu dozu natjecateljskog duha što je jedna od prednosti dinamike skupine.

  • – Brzina učenja
    Pokazalo se da sve ovo utječe na proces učenja tako da se on odvija brže, a istovremeno i temeljitije, jer dijete uči ne samo iz svoga već i iz iskustva druge djece.

ELEMENTI WALDORFSKE PEDAGOGIJE

Waldorfska pedagogija je je sustav podučavanja koji najveći naglasak daje na cjeloviti razvoj djeteta, te prije svega razvijanje kreativnih snaga i emocionalnog izražavanja, te uravnoteženje djetetove osobnosti u skladu s prirodom.
Prednost se daje iskustvenom učenju nasuprot načinima koji favoriziraju intelekt i apstrakciju, a koji dominiraju u današnjem školstvu. Zato u ovoj metodi koristimo originalne alate iskustvenog učenja glazbene teorije kao što su: drveni modeli crtovlja i nota, oslikavanje nota i notnog crtovlja, pjevanje i pokret. Na taj način jedan sadržaj dijete doživi kroz više različitih izričaja – pokretom, dodirom, bojom, glasom, riječju. Ovo ne samo da rezultira dubljim i trajnijim pamćenjem sadržaja, nego i povoljno djeluje na dovođenje djeteta u ravnotežu jer mu se omogućava kreativno izražavanje koje onda prirodno aktivira mentalni kapacitet na potpuno spontan način. Ovakvo učenje ne umara, već potiče, inspirira, te stvara osjećaj zadovoljstva.

UČENJE KLAVIRA U GRUPAMA ZA ODRASLE

Ovaj program postoji i u inačici za odrasle. Dosta toga što je rečeno o povoljnom utjecaju koji ovakav način rada ima na djecu, vrijedi i za odrasle.

– Dinamika rada u skupini djeluje opuštajuće i zabavno
– Učenje je nezahtjevno, a rezultati brzo vidljivi
– U drugom dijelu programa, nakon savladavanja osnove tehnike sviranja i notne pismenosti, sadržaj se prilagođava potrebama i ukusu sudionika izborom glazbe iz različitih glazbenih stilova, ovisno o željama grupe – klasika, popularna glazba, filmska glazba itd.